• MARTIN-PARR-FOTOWEDSTRIJD-MEEDOEN

In gesprek met: Manon van Essen van Magioni

In de nieuwe Juist lees je over Manon van Essen (30), die het succesvolle pizzamerk Magioni opzette, waarmee ze inmiddels 12.000 pizza’s per dag verkoopt. Lees hier verder over het geheim van Magioni’s succes en Manon haar toekomstplannen

 

foto: Emma Peijnenburg
Waarom  is Magioni zo populair, denk je?

‘Het is een combinatie van factoren. Deels is dat mijn persoonlijke verhaal: dat je iets kunt beginnen thuis in je keuken en dat dat heel succesvol kan worden. Ik denk dat het product ook leuk is, het spreekt mensen aan. We hebben een heel enthousiast team dat ons verhaal goed kan overbrengen. Dat spreekt mensen ook aan. We zijn heel actief op Instagram en staan veel in contact met onze volgers. We hebben zo echt een groepje trouwe fans ontwikkeld. En ik denk dat we ook wel een soort ‘normaalheid’ uitstralen. Het gaat niet alleen om het product, het verhaal er omheen is dus ook belangrijk.  Alles moet kloppen, daar zijn we ook wel streng in’

 

Hoe zit het met concurrentie? Andere merken brengen ook groentepizza’s uit.

Het is eigenlijk pas sinds kort dat er grotere pizzamerken ook met dit concept aan de slag zijn gegaan. Het is alleen maar mooi dat er echt een markt komt voor dit soort producten. We waren heel erg een niche product, maar dit is wel een bewijs van ons bestaansrecht.’

Pas je dan je strategie aan?

‘Het is voor ons belangrijk dat we onze fans kennen, en dus echt een achterban hebben met mensen die houden van ons product. Wat ik mooi vind is dat die mensen dan ons gelijk berichtjes gaan sturen met ‘heb je dit al gezien?’ als een groot bedrijf iets soortgelijks lanceert. Ik hou van die loyaliteit’.

 

foto: Emma Peijnenburg
Wat biedt de toekomst voor jou? Door naar het volgende idee of alle mogelijkheden hier benutten?

‘Ik ga hier nog even mee door, dit gaat zo lekker. Ik zou nu niet iets anders willen doen, want ik heb hier zo veel moeite in gestopt. We zijn nu bezig om onze Europese lancering te financieren. Die bloemkoolpizza is internationaal nog niet doorgebroken, dus we hebben nog zo veel kansen! Daar zijn we heel druk mee bezig. We hebben nu pilots in een stuk of 6 landen. En we lanceren daarnaast elk half jaar een nieuwe smaak pizza in Nederland.’